Abstract
The management accounting tool, which are profit multipliers, has a broad spectrum of applications. It examines changeability, sensitivity and set terminal security levels of financial risk factors. It allows, in a short period of time, to manage directly the sales territory - react to the changes of: prices, the sales volume and costs dependent on the sales effect. Over a long period it allows scenario management of the costs and prices policy. At the same time, at different levels of management, it may constitute one of the principal tools of management of the effectiveness of particular business fields and the whole business entity.
References
Duliniec A., Struktura i koszt kapitału w przedsiębiorstwie, Warszawa 1998.
Gabrusewicz W., Kamela-Sowińska A., Poetsche H., Rachunkowość zarządcza, Warszawa 2001.
Kotapski R., Kowalak R., Lew G., Rachunkowość zarządcza, Wrocław 2008.
Lew G., Maruszewska E.W., Szczypa P., Rachunkowość zarządcza. Od teorii do praktyki, Warszawa 2019.
Machała R., Praktyczne zarządzanie finansami firmy, Warszawa 2001.
Nowak E., Rachunkowość zarządcza w przedsiębiorstwie, Warszawa 2018.
Pomykalska B., Pomykalski P., Analiza finansowa przedsiębiorstwa, Warszawa 2007.
Sojak S., Rachunkowość zarządcza, Toruń 2003.
Strategiczna rachunkowość zarządcza, Nowak E. (red.), Warszawa 2008.
Sprawozdanie finansowe skonsolidowane na koniec 3 kwartału 2019 r. Indykpol S.A. https://www.indykpol.pl/relacje-inwestorskie/raporty/okresowe/ [dostęp: 01.06.2020].
Sprawozdanie finansowe skonsolidowane na koniec 3 kwartału 2019 r. Kruszwica S.A. https://ztkruszwica.pl/pl/relacje-inwestorskie/raporty-gieldowe /raporty-kwartalne/2019 [dostęp: 01.06. 2020].
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Array